perjantai 22. lokakuuta 2010

Posti toi JOULUN

..tai ainakin armottoman
joulun odotuksen ja
lahjakuumeen
meidän perheen lapsille.

Tällä viikolla on tipahatanut kahtena päivänä postilaatikkoon
lelukirjoja



ja naapuriin oli tullut jo kolmaskin,
äiti, milloin meille tulee se?

Ja nyt lasten aika on mennytkin
joululahjatoiveiden keksimiseen ja
kirjeiden rustaamiseen Joulupukille.

On tullut miljoona uuttaa tarvetta
äiti mun on ihan PAKKO saada tää ja tää ja tää..

Minua henkilökohtaisesti ärsyttää suunnattomasti nuo lelukirjat,
meillä ainakin niistä keksitään, mitä kaikkea ollaankaan oltu paitsi.

Aina päätän, että pistän ne suoraan roskiin,
mutta aina käy niin, että
joku lapsista ehtii postin hakea tai
lehden bongata lehtipinosta..

Luetaanko teillä lelukirjoja?

4 kommenttia:

  1. Mä voin niin kuvitella, että vuoden parin päästä meillä on sama tilanne, toistaiseksi neiti saa ihan rauhassa selailla, äiti selailee antaumuksella vasta niitä myöhemmin tulevia :)

    VastaaPoista
  2. No luetaanhan niitä, jopa iltasatuna ;) Ovat Oliverille tosi tärkeitä. Oliver ei vain ole vielä tajunnut että sen kuuluu haluta sieltä kaikkea. Se voisi vaan tunti tolkulla lukea niitä lehtiä tyyliin "wau, kato mamma, tällanen!" ilman että perään tulee "mä haluan". Että ihan hauskaa vielä seurata sitä intoa millä lelukuvastoja luetaan, se ei meillä velvoita mihinkään, vielä :)

    VastaaPoista
  3. Meillä ne on vessa lukemisena :D Meillä on vielä viime joulunkin kuvastot käytössä. Nyt tällä viikolla tulivat kyllä noi samat meille ja nekin on otettu käyttöön. Meillä ei kanssa osata vielä MÄ HALUUN fraasia, ihastellaan vaan kaikkea mitä on tarjolla. Vessassa vierähtää siis helposti tovi ;)

    VastaaPoista
  4. -Anni-: Toivottavasti teille ei tulekaan tätä "mä haluun vaihetta".. :) Eikä se taida olla iästä kiinni, kyllä meidän Pikkuvelikin jo eilen ilmoitti, että "äiti mennään ostamaan tää kaivuri mulle" :) Minä odottelen myös niitä aikuisten lelukirjoja..vaikka mulla on kyllä joululahjatoive aika selvä!

    Nina: Onpa teidän lapset ihania, kun eivät mitään vaadi:) Toivotaan, että eivät sitä tapaa opikaan!

    Monalisa: Ihana tuo vessalukeminen:) Meillä ei kukaan lue mitään vessassa ja silti Pikkuveli pari päivää sitten luki sarjakuvalehteä potalla:) Vanhoja kuvastoja meilläkin jostin välillä ilmestyy, Isoveljen huoneesta aamulla siivosin lattialta kuvaston vuodelta 2002..

    VastaaPoista